Kliimaministeerium näeb kliimaeesmärkide saavutamiseks ette mitmeid meetmeid, nii makse kui ka piiranguid. Üheks piiranguks kaalutakse kasutatud autode importi.
Meetmete väljatöötajad eeldavad, et Rail Baltic saab aastaks 2030 valmis ja ühistransport muutub kiiremaks kui isiklik auto, vahendab Postimees. Autoga liikumist tahetakse vähendada 13 protsenti, ühissõidukite kasutamist soovitakse kasvatada 12 protsenti ja jala käimine peaks plaanide kohaselt jääma 27 protsendi peale.
Ministeeriumi esindaja märkis ERR-ile, et ees ootavad ka maksumuudatused. Automaks, aktsiisitõusud ja teiste maksude tõus peaks auto omamise kallimaks ja ebasoodsamaks tegema. Ühtlasi nähakse ette kiiruse alandamist kõrvalteedel ehk kohalikule omavalitsusele kuuluvatel teedel.
„Töörühmades oleme kaardistanud kõikvõimalikke lisameetmeid, millel on kasvuhoonegaaside vähendamise potentsiaali," sõnas kliimaministeeriumi kliimaosakonna juht Laura Remmelgas. „Näiteks on oluline panustada senisest enam ja süsteemsemalt jalgsi ja rattaga liikumise ning ühistranspordisüsteemi parandamisse."
Muude meetmete all võib veel tuua ummikumaksu, tasuliste parkimisalade laiendamise, linnas parkimiskohtade ja piirkiiruse vähendamise. Vastukaaluks tahetakse luua „integreeritud taktipõhine sõiduplaan" ja „multimodaalsed liikuvuskeskused". Samuti kaalutakse taksoteenuse viimist ainult elektrisõidukitele, teekasutustasu kehtestamist raskeveokitele ja kasutatud sõidukite impordi piiramist.
Toimetas René Allik