Pilt: railbaltic.info

Projekteerimisuuringute grupp AECOM peab Austraalias maksma 280 miljonit Austraalia dollarit (201 miljonit USA dollarit) trahvi ligi kümnend tagasi tehtud tasuvusuuringu eest tasulise tee kohta, mis läks pankrotti.  

Austraalia valitsuse infrastruktuuriosakonna pressiesindaja sõnutsi on nad teinud toimunust järeldused ning saanud oma õppetunni, vahendab The Wall Street Journal.

Kõnealuse tasulise tee ehitus läks maksma 2,2 miljardit Austraalia dollarit. 2013. aastal müüdi tee maha pelga 618 miljoni Austraalia dollari eest. Teele tekkis vaid murdosa liiklusest, mida oli prognoosinud AECOM.

Objektiivi toimetaja Markus Järvi kommenteeris Facebookis, et “Eestis ei hakkaks [ilmselt] keegi kunagi mingit trahvi nõudma,” kuigi projekt tõotab neelata umbkaudu “70 000 eurot kilomeetri peale hooldustulusid aastas, maksumaksjate raha pelgalt sillutise ja liiprite peale.”

Hiljuti võtsid 101 avaliku elu tegelast sõna Rail Balticu vastu ja nõudsid pöördumises, et Rail Balticu rajamine kavandatud kujul tuleb peatada.

Üks allakirjutanutest oli ajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho, kelle hinnangul hinnangul on Rail Balticu rajamisel kaks peamist probleemi.

“Üks on see, et ta muudab jäädavalt Eesti maastikku ja ökoloogilist keskkonda, ja teine on tema rahanduslik ja majanduslik koormus, mille ta paneb aastateks meie peale,” ütles Kiho Objektiivile.