Vene Delfi peatoimetaja Andrei Šumakov. Foto: sotsiaalmeedia

Delfis avaldatud artiklis tunnistab Vene Delfi peatoimetaja Andrei Šumakov, et väljaanne teeb koostööd Ühendkuningriigi välisministeeriumi poolt propagandatööks palgatud BBC Media Actioniga. Samuti võtab artiklis sõna lekkinud dokumentides mainitud Maris Hellrand, kes enda sõnul oli üllatunud, et teine propagandafirma Zinc teda projekti meeskonda ei kaasanud.

Šumakovi väitel piirdub koostöö vaid BBC materjalide kasutamisega. Lekkinud dokumentides sisaldub Ühendkuningriigi rahvusringhäälingu BBC haru BBC Media Action ja Baltimaade Meedia Oivakeskuse ühispakkumine, kus mainitakse Vene Delfit. Samas teeb propagandatööd ka PR-firma Zinc juhitud nn konsortsium. Zinc realiseerib kolmeaastast projekti koos oivakeskuse, Briti Nõukogu ning Thomson Reutersi fondiga.

“See ei ole meie lugejate jaoks mingi saladus. Kõik materjalid, mille me BBC nõusolekul avaldame, märgistatakse sellele vastavalt,” ütles Šumakov, kes Objektiivi vastavale päringule pole endiselt vastanud.

BBC Media Actioni ja oivakeskuse lekkinud hankepakkumises lubati brittidele muuhulgas, et Vene Delfiga tehakse koostööd noortele suunatud sisu osas.

BBC Media Action’it rahastavad teiste seas Briti välisministeerium, Euroopa Liit ning Bill ja Melinda Gates’i fond.

Hellrand: arvasin, et mind võeti meeskonda

Maris Hellrand aga ütles Delfile, et suhtles Zinciga 2019. aasta lõpus, kui firma parasjagu hanget ette valmistas. “Ma saatsin neile oma CV, nad palusid mul teha uurimustöö ja selle esitluse. Ma arvasin, et mind võeti meeskonda, aga pärast seda ei ole ma midagi kuulnud kuni selle hetkeni, kui Objektiiv minuga ühendust võttis. Nii et tegelikult vahetasid nad meeskonnas inimesi ja mina selle organisatsiooni heaks ei töötanud,” sõnas Hellrand.

Hellrand esitas Delfile ka eksitava väite, nagu oleks Objektiiv dokumentide lekke nimetanud “anonüümseks”. Tegelikult märkis Objektiiv, et dokumendid on avalikustanud anonüümne rühmitus, kuid on võimalik, et lekke taga on Venemaa.

Delfi artiklis esineb viide Objektiivile vaid Hellrandi tsitaadis, mujal on aga info esialgse avalikustaja mainimist välditud. Delfi artikli autor on anonüümne.

Varasemalt on koostööd propagandafirmadega tunnistanud ka ETV+, jättes küll mitmetele olulistele küsimustele vastamata.