Põllumajanduskemikaalide ja geenmuundatud organismide tootja Monsanto maksis Google'ile, et see mataks Roundupi tootja suhtes kriitilised uudised otsingute sügavikku.
Lisaks on tänaseks teise keemiatööstuse hiiu Bayeri omandusse läinud ettevõte näinud tublisti vaeva kriitiliste ajakirjanike materdamisega, kirjutab Futurism.
Reutersi ajakirjanik Carey Gillam kirjutas mõni aasta tagasi Monsanto toodete, eriti umbrohumürgi Roundup, mõjust inimeste tervisele. Monsanto käivitas selle peale ulatusliku kahjude maandamise kampaania ja üritas ajakirjaniku artiklis esitatud väited teha pihuks ning põrmuks.
Ilmselt kõige murettekitavamaks asjaoluks nimetatud kampaania juures on fakt, et ettevõte maksis Google'ile Gillami esitatud väidete suhtes kriitiliste allikate esiletõstmise eest. Mis omakorda näitab kui hõlpsalt tehnoloogiahiid võib internetis levivat infot suunata ja manipuleerida.
Kui Gillam valmistas ette oma 2017. aastal ilmunud raamatut "Varjamine: Umbrohumürgi, vähi ja teaduse korruptsiooni lugu" (Whitewash: The Story of a Weed Killer, Cancer, and the Corruption of Science), võttis Monsanto seda eriti tõsiselt. Ettevõte pani kokku tabeli kahekümne kolme jutupunktiga, mis pidid põrmustama Gillami peamised väited ja selgitama inimestele, et Monsanto kemikaalid on igati turvalised.
Tabelist on näha, kuidas Monsanto kavatses käivitada sobivat infot kajastava võrgulehekülje ja maksta Google'ile selle eest, et nimet lehkülge kuvataks Gillami nime guugeldamise peale esimesena.
Monsanto on üritanud hävitada muuhulgas oma teise suure sissetulekuallika, geenmuundatud organismide, kriitiku, majandusteadlase Nassim Nicholas Talebi, karjääri.
Karol Kallas