Krakovi peapiiskop: LGBT-ideoloogia pealesurumine meenutab kommunistlikku totalitarismi

Krakovi peapiiskop Marek Jędraszewski. Foto: Wikimedia Commons

Krakovi peapiiskopi sõnul on LGBT-ideoloogia agressiivne pealesurumine uus totalitarismi vorm, mis ähvardab Poola vabadust nagu eelmise sajandi kommunistlik okupatsioonirežiim, vahendab LifeSiteNews.

“Me elame praegu ajal, mil meie vabadust on ohustamas uus suur oht, mis on oma olemuselt totalitaarne,” kirjutas Krakovi peapiiskop Marek Jędraszewski 28. septembril avaldatud pastoraalkirjas.

“Selle lätteks on – nagu ka 20. sajandi totalitaarsete režiimide puhul – radikaalne taganemine Jumalast,” jätkas ta.

“Selle taganemise tulemusena kuulutatakse uut nägemust inimesest, milles ta muutub iseenda karikatuuriks. Sooideoloogia ühe osana üritatakse hävitada loomulikke naiste ja meeste vahelisi erinevusi. Lisaks sellele pilgatakse läbi LGBT-ideoloogia agressiivse propageerimise niinimetatud sallivuse ja progressi nimel seda, mis on meile kõige püham.”

Jędraszewski sõnul sunnitakse seejuures ka usuinimesi LGBT-ideoloogiat levitama. Nende südametunnistusevabadus murtakse ning neid julgustatakse oma kristliku usu põhimõtetest ära pöörduma.

“See meenutab meile [kommunistliku] Poola Rahvavabariigi totalitaarseid aegu, mil ühiskondlik edenemine oli tagatud ainult kommunistliku partei liikmetele ning [kristlastest] usklikke koheldi teisejärguliste kodanikena.”

Peapiiskop hoiatas samuti, et mõned kohalikud omavalitsused on lubanud koolidesse ja lasteaedadesse Maailma Terviseorganisatsiooni seksuaalharidusprogramme, mille tagajärjeks on suur kahju laste ja noorte hingedele.

“See kõik solvab selgelt Jumalat kui Loojat,” kirjutas Jędraszewski, manitsedes oma peapiiskopkonna inimesi mitte olema ükskõiksed selle “moraali vastase rünnaku” suhtes, mis ähvardab “üksikinimesi, perekondi, ühiskondi ja rahvaid”.

Krakovi peapiiskop Jędraszewski on Karol Wojtyła ametijärglane – kuigi viimast tuntakse eelkõige pühakuks kuulutatud paavst Johannes Paulus II-na, oli ta ka aastatel 1964-1978 selle iidse diötseesi metropoliit.

Jędraszewski tuletas oma kirja alguses meelde kahte olulist aastapäeva, mis on seotud selle Poola pühaku eluga: tema esimese paavstliku Poola visiidi 40. aastapäeva ning saja aasta möödumist tema sünnist 1920. aastal.

Peapiiskop juhtis tähelepanu oma eelkäija “suurele võitlusele” kristlike ja rahvuslike väärtuste nimel, milles osales koos temaga ka terve Poola. Ta toonitas pühaku sügavat tänulikkust nende ees, kes võitlesid 1920. aastal Poola vabaduse eest ning lisas, et Johannes Paulus II mitte ainult “ei tasunud seda tänuvõlga”, vaid ka “mitmekordistas seda varandust, mida Poola tema jaoks kujutas”.

Jędraszewski julgustas oma peapiiskopkonna inimesi jälgima Püha Johannes Paulus II eeskuju ning tasuma tänuvõlga pühakutele ja teistele Poola ajaloolistele kangelastele, kaitstes Poola enam kui tuhandeaastaseid kristlikke väärtusi.

“See ei ole meie kohustus mitte ainult meie esivanemate üllaste saavutuste tõttu, vaid ka poola rahva tulevaste põlvkondade pärast,” kirjutas ta.

“See on eriti vanemate kohus, kes peaksid üle kõige hoolima oma laste õnnest ja heaolust.”

Vanemad, kes on sooideoloogia, LGBT-propaganda ning Maailma Terviseorganisatsiooni seksuaalharidusprogrammide suhtes ükskõiksed või koguni toetavad, näevad suure tõenäosusega, kuidas nende lapsed selle ohvriks langevad. “Ning vanemate jaoks, kes oma lapsi tõeliselt armastavad, ei saa olla suuremat tragöödiat,” kuulutas peapiiskop.

Oma kirja lõpetuseks teatas Jędraszewski, et alates 2019. aasta novembrist kuni 2020. aasta lõpuni viiakse peapiiskopkonna kõikides kirikutes ja avalikes kabelites läbi vaikne adoratsioon pool tundi enne õhtust missat, millele järgneb Roosipärja ühe saladuse üle mediteerimine ning palved Püha Johannes Paulus II eestkoste pälvimiseks.

LGBT-ideoloogia pealetung lõhestab Poola ühiskonda

“Praegu on Poolas selgelt vallandanud kultuurisõda ning viimastel kuudel on peapiiskopist saanud selle sõja üks peamisi sümboleid,” kirjeldas Krakovis elav Ameerika üliõpilane Filip Mazurczak sealset olukorda.

Mazurczaki sõnul oli Poola meedia reaktsioon peapiiskopi kõnele juba ette teada: “Poola ühiskond on hetkel äärmiselt polariseerunud, nagu te teate, seega on ka Poola ajalehtede reaktsioonid ootuspärased.”

“[Peapiiskop Jędraszewski on] kangelane selliste väljaannete jaoks nagu Gazeta Polska, Do Rzeczy, Fronda, kuid ajalehe Gazeta Wyborcza ja teiste seesuguste silmis on ta jällegi must lammas,” lisas ta. 

Mazurczaki hinnangul on Poola hetkel “usulise külma sõja” küüsis. “Minu arvates on Poolas puhkenud uus usuline külm sõda, mis meenutab 1990ndate oma, kuid on ehk natukene vähem inetu,” leidis tudeng.

“Varastel 1990ndatel olid peamisteks lahingutandriteks usulises külmas sõjas abort, usuõpetus riiklikes koolides ja viited kristlikele väärtustele Poola põhiseaduses. Nüüd on lahingutandriks LGBT.”

Mazurczak usub, et kuigi LGBT-liikumisel on palju raha ja poliitilist mõju, ei õnnestu neil katoliiklikku Poolat nii kergesti allutada kui katoliiklikku Iirimaad:

“Lääne-Euroopas, näiteks Iirimaal, on [LGBT-ideoloogia] teinud ühiskonnale tormijooksu, kohates vaid vähest vastupanu. [Kuid] kuigi Varssavi hipsterid võivad armastada LGBT-liikumist sama palju kui taimetoitlust, bände, kellest keegi midagi kuulnud ei ole ning oma habeme kasvatamist, siis suur osa Poola ühiskonnast on siiski konservatiivne ja katoliiklik ning seisab sellele vastu. Seega leiab Poolas aset sama, mis on toimunud üle kogu maailma, kuid sellele on osutatud siin palju rohkem vastupanu kui Lääne-Euroopas.”

Poola politsei ajas homoparaadi vastase protesti jõuga laiali

15-aastane poiss seisis Poolas risti ja roosipärjaga homoparaadi vastu

Poola noored „puhastavad“ tänavaid LGBT-ideoloogiast

AITA OBJEKTIIVI MISSIOONIL JÄTKUDA!

Tee oma annetus kohe täna! Oluline on iga annetus, sõltumata summast!