Piibli ja püssiga: mees, kelle ees homo-lobby põlvili laskus

Eeskuju: Phil Robertson. Foto: Scanpix

Hiljuti USAs aset leidnud Phil Robertsoni juhtum näitas, et homo-lobby ei ole tegelikult kaugeltki nii võimas kui see end esitleda püüab – kui sellele julgelt vastu astuda, avaldub kiiresti selle hädisus.

Sellal kui Euroopas töötab nn “Barilla meetod” suurepäraselt, nagu näitab ka Prantsuse panga Sociéte générale’i juhtum (vt uudist Homo-ümberkasvatamine: Pank vabandab “homofoobse” perekonnapildi pärast), näitab USA-s toimuv, et sündmused võivad vabalt ka täiesti vastupidises suunas areneda.

Allaheitlik Itaalia pastatööstur

Kes gender-ideoloogiale ja “homo-abieludele” vastu seisab, seda mitte ainult ei trahvita, vaid ta suunatakse nii nagu Hiina kultuurirevolutsiooni ja Punaste Khmeeride ajal otsekohe “ümberkasvatamisele”. Ta peab kahetsema ning konkreetsed tõendid oma kahetsuse kohta avalikkuse ette tooma. “Nii pidi seda tegema itaalia tööstur ja makaronitoodete valmistaja Guido Barilla, kes eksleva pilguga ning Punaste Khmeeride ohvritele tüüpilise kahvatunud näoga You Tube’is, selles uues ilmalik-demokraatlikus ja avalikus pihitoolis oma vabanduste litaaniaga esines (vt lähemalt siit ja siit). Ning tõendina oma siirast kahetsusest võttis ta oma firmasse tööle LGBT-asjade nõuniku”, kirjeldas religioonisotsioloog Massimo Introvigne.

Hiljuti kirjutas Introvigne Barilla patukahetsusliku põlvitamise kohta homo-lobby ees: “Kujutagem endale ette hoopis teistsugust stsenaariumi: väljavalitud ohver avaldab otsustavalt vastupanu, perekonnad mobiliseeruvad tema kaitseks ja lõpuks on need homoseksuaalid, kes Barilla ees vabandama peavad. On see puhas fantaasia?” Euroopas küll, kuid mitte USA-s, ütleb Introvigne.

 

Guido Barillale pealesunnitud hädine koogutamine agressiivse homo-lobby ees. Kui algselt ütles Barilla, et austab traditsioonilisi väärtusi ja et ta ei kujutaks oma ettevõtte reklaamides kunagi homoseksuaale, siis vabanduses nendib ta, et tal on “perekonna evolutsiooni” kohta palju õppida.

Phil Robertson – Ameerika vastunäide Guido Barillale

Guido Barillale vastupidise näite nimi on Phil Robertson. Pardijahimees on Ameerika televisiooniajaloo ühe populaarseima reality show Duck Dynasty peajuht. Eelmise aasta 18. detsembril ütles Robertson talle omases kõneviisis, mis paljudele ameeriklastele just nimelt tema “metsamehe” autentsuse tõttu väga meelepärane on, ühes intervjuus ajakirjale GQ, et ta on veendunud kristlane, isegi “piiblifanaatik” ning et homoseksuaalsed suhted on patt, niisamuti nagu promiskuiteet üleüldse, mida ta nimetas “loomalikuks käitumiseks”. Ning kuna ta on mees, on see täiesti “loomulik”, et ta just naisi ihaldusväärseks peab.

Homoseksuaalsed suhted on patt

Nagu tavaliselt astusid homo-ühingud koheselt tegevusse ning protesteerisid oma šokeeritust väljendavate ja ähvardavate avaldustega. Homo-lobby liikvele lastud ähvarduskampaania sundis Duck Dynasty produtsendiks olevat televõrk A&E homoseksuaalide ees põlvili laskuma. Robertsoni töösuhe televisiooniga katkestati ja ta lülitati saatest välja. Peale selle sisendati talle, et ta peab oma seisukohavõtte kahetsema ning homoseksuaalide ees vabandust paluma. Robertsoni sponsor, restoranide ja poodide kett Cracker Barrel teatas, et tema piltidega tooted võetakse koheselt müügist maha. Niigi rõhutud homoseksuaale ei tohi ju nõnda kohelda. Nende käitumist “patuks” nimetada ning avalikult kuulutada, et mees tunneb “loomupäraselt” külgetõmmet naiste ja mitte meeste vastu, on talumatu skandaal.


Phil Robertson (paremal) on juhtfiguuriks USA ülipopulaarses tõsielusarjas The Duck Dynasty, mis räägib perekondliku jahitarvete äriga rikkaks saanud Robertsonide perekonnast.

Mitte mingit happy end’i homodele nagu Barilla puhul

Homo-aktivistid hõõrusid juba rahulolevalt käsi ja ootasid endale sarnast happy end’i nagu Barilla juhtumi puhul: Robertson YouTube’is eksleva poliitiliselt korrektse süüdlase pilguga, vabandamas ning oma siira kahetsuse tõendiks kuulutamas, et ta on valmis homoseksuaale oma saatesse võtma.

Kuid sündmused ei arenenud vähimalgi määral selles suunas. Robertson keeldus kahetsemast ja saatis selle asemel oma värvikas väljendusviisis homoseksuaalid kohta, kus pipar kasvab.

Vabandama pidi hoopis suhtlusvõrgud Facebook ja Twitter

Kas see jäi poliitkorrektsusele allumatuse üksikjuhtumiks? Sugugi mitte.

Televõrk A&E vaadatavus hakkas peale Phil Robertsoni saatest väljalülitamist katastroofiliselt langema. Paari päevaga kaotas telekanal viiendiku oma tavapärasest täiskasvanud vaatajaskonnast.

Facebookis tekkisid rühmad Phil Robertsoni toetuseks, mis paari päeva jooksul kogusid rohkem kui viis miljonit osalejat. Facebook, mis reageerib eriti tundlikult homo-lobby survele (vt ülevaadet Facebooki moraali-indeksi kohta: Kristlus diskrimineeritud – homoseksuaalid priviligeeritud), püüdis esialgu solidaarsusrühmi kustutada, õigustades seda põhjendusega, et need tekitavad “ülekoormust”. Suhtlusvõrk siiski taganes oma sammust, kui teda massiliste protestidega rünnati.

Sarnane oli lugu Twitteriga. Peale seda, kui võrk esialgu Robertsoni toetavad Tweetid sulgeda tahtis, sai ta nii palju proteste, et suhtlusvõrgu administratsioon oli hoopis sunnitud vabandama.

Sponsor palus Robertsonilt ja klientidelt vabandust

Samamoodi juhtus ketiga Cracker Barrel. Peale seda, kui ettevõte pidi kogema, et tema turukonkurendi Walmarti puhul kujutasid Robertsoni pildiga tooted jõuluajal kaubandushitte, võttis ka Cracker Barrel nad uuesti müügile.

Ka Cracker Barrel vabandas juhtunu pärast kirjaga oma klientide ees: “Te teatasite meile selgelt ja ühemõtteliselt, et me eksisime. Me võtsime teid kuulda. Duck Dynasty logoga tooted tuuakse kõikides meie poodides uuesti müügile. Me palume vabandust selle eest, et me teid solvanud oleme.”

Telejaam oli sunnitud religioonivabaduse rikkumise pärast vabandust paluma

Sellal, kui A&E finantsolukord ähvardavalt kõikuma hakkas, kuulutas Phil Robertson, et ta ei rahuldu ainult sellega, et ta lihtsalt uuesti saatesse ennistatakse. Ta nõudis üle terve USA, Kanda ja Ladina-Ameerika saateid emiteeriva televõrgu juhtkonna avalikku vabandust eetris ning nõudis vabandust homo-lobbylt, kes oli rikkunud ja jalge alla tallanud tema õigust religioonivabadusele.

Tuntud homoseksuaalid avaldasid Robertsonile toetust

Võitlevad homo-ühendused Robertsoni ees ei vabandanud. Seevastu esines terve hulk avalikult tuntud homoseksuaale avalike vabandustega Robertsoni ees.

Esimene neist oli Ameerika lesbide ja feministide esindusisik Camille Paglia. Ta nimetas raadios Robertsoni vastu kasutatud taktikat “stalinistlikuks ja fašistlikuks” ning rääkis sellest, et “arvamustevabadus” on hädaohus ning et “ühes demokraatlikus riigis peab inimestel olema õigus olla homofoobne, niisamuti nagu on õigus toetada homoseksuaale, nagu mina seda sajaprotsendiliselt teen. Ning kui inimesed toetuvad oma suhtumises homoseksuaalsusesse Piiblile, siis on neil selleks siin maal täielik religioonivabadusest tulenev õigus”.

Ka tuntud CNN-i ajakirjanik, end avalikult homoseksuaaliks tunnistav Don Lemon toetas Robertsoni: “Tal on õigus öelda täpselt seda, mida ta mõtleb. See on Ameerika… Inimestel on õigus öelda seda, mida nad heaks arvavad”.

Tagasitulek rekordilise publikuarvuga

Niiviisi oli sel lool tõepoolest happy end, kuid mitte selline, nagu seda endale lootsid homoradikaalide ühendused. Paluti küll vabandust, kuid mitte Barilla moodi. Vabandasid televõrgu A&E, suhtlusvõrk Twitter, poekett Cracker Barrel ja homoseksuaalse liikumise juhtivaktivistid.

Möödunud nädalal pöördus Phil Robertson triumfeerides, ühes käes Piibel ja teises käes püss, oma telesaatesse tagasi. Duck Dynasty uues hooaeg algas rekordilise 11-miljonilise vaatajate arvuga!

Õppetund meile eurooplastele: vastupanu puhul avastatakse, et kuningas on alasti

“Ka meile, eurooplastele, andis Phil Robertson suure õppetunni ja vahest isegi Guido Barillale. Mõjuvõimsad jõud püüdsid meid veenda selles, et poliitiliselt korrektne mõtteviis vastab suure enamuse ootustele, et homo-lobby on kõikvõimas, et igasugune vastupanu on asjatu ja et me oleme juba võitluse ette kaotanud. Kõik see aga ei vasta tõele.

Kui otsustatakse vastupanu osutada, avastatakse äkki, et kuningas on alasti, et toetus loomulikule perekonnamudelile on suur ja laiaulatuslik ning et on võimalik isegi suuri ettevõtteid sundida mitte häälekate ja nahaalsete vähemusgruppide, vaid enamuse häält kuulama. Tehkem ennast töökohtadel, massiteabes ja institutsioonides kuuldavaks. Tõstkem oma häält ka Euroopas”, kutsub üles Massimo Introvigne.

Artikkel avaldati algselt portaalis Katholisches.info.

AITA OBJEKTIIVI MISSIOONIL JÄTKUDA!

Tee oma annetus kohe täna! Oluline on iga annetus, sõltumata summast!