Deemonite võimetu raev
Vene Õigeusu Kiriku vastu on käivitatud rünnakutelaviin, millist pole nähtud nõukogude ajast saati. Selle sisuks on sõda Jumala, Kiriku ja inimese vastu. Seepärast rüvetatakse kirikuid ja saetakse maha riste.
Vene Õigeusu Kiriku vastu on käivitatud rünnakutelaviin, millist pole nähtud nõukogude ajast saati. Selle sisuks on sõda Jumala, Kiriku ja inimese vastu. Seepärast rüvetatakse kirikuid ja saetakse maha riste.
Kristlastel pole õigust jätta oma kodumaad nende jõudude meelevalda, kes püüavad Kristust troonilt tõugata. Vastupidi, meie kohus on seista Kristus Kuninga valitsemise eest nii ühiskonnas kui ka igaühe südames.
Illusioon, et moraalne pluralism kujutab endast mõistlikku ühiskondlikku strateegiat, teeb oma viimseid hingetõmbeid. Seda, mille suhtes nõuti algselt sallivust, püütakse nüüd kehtestada normina.
Kui ühiskonnas tugineb kõik perekonna tugevdamisele ja kaitsmisele, elab selline ühiskond üle kõik tormid. Kodul baseeruv ühiskond on loomulikult ja tingimuslikult kohalik ning detsentraliseeritud ühiskond.
Veendumus Looja Jumala olemasolus andis tõuke ideele inimõigustest ja kõigi rahvaste võrdsusest seaduse ees, inimväärikuse rikkumatuse tunnustamisele igas inimeses ja teadlikkusele rahvaste vastutusest oma tegude eest.
Rahvad, mis keelduvad allumast Jumala valitsemisele, saavad paratamatult olema allutatud inimlikule türanniale. Selles suunas liigub terve meie tsivilisatsioon.
Emadele kuulub õigus hävitada oma lapsi, kuid lastel pole õigust tulla ilmale. Uus Euroopa, mis kujuneb välja 21. sajandil, määratleb ennast, nagu tundub, loomuõiguse ja kümne käsu eitamise kaudu.
Seistes silmitsi Jumalat salgava maailmaga, peaksid Vene Õigeusu Kirik ja Katoliku Kirik nägema teineteises mitte rivaale, vaid moodustama kristlaste õiguste kaitseks strateegilise liidu.
Meie Kirik vahendab, et rühm haamrite ja kruvikeerajatega varustatud kristlasi purustas moodsa kunsti näitusel Avignonis USA kunstniku Andres Serrano fotograafilise taiese „Piss Christ“ (1987), millel kujutati uriini kastetud krutsifiksi.
Vabadus ise ei ole väärtus, vaid väärtus on see, mida inimene vabadusega teeb. Väärikas hoidub loomuvastasusest, ent loomult ori, kel puudub häbitunne, peab enese ja teiste labastamist inimõiguseks.