Hooaja viimases saates "Fookuses" kommenteerivad Varro Vooglaid ja Markus Järvi Eesti ajalehtede liidu tegevjuhi Mart Raudsaare arvamuslugu erakondade uudisteportaalidest ja Objektiivi peatoimetaja Veiko Vihuri vastust Raudsaare artiklile. Viimasel ajal on korduvalt nähtud, et Raudsaare deklareeritud ideaalidest – sõltumatust platvormist ja avaliku huvi silmas pidamisest – on ajakirjandus väga kaugel, tõdevad saatejuhid.

Eesti ajalehtede liidu tegevjuhi Mart Raudsaare hinnangul ei saa erakondade uudisteportaalid pakkuda sõltumatut platvormi, sest nende ülesandeks on vahendada teatud erakonna maailmavaadet.

Objektiivil on Markus Järvi arvates suurepärased eeldused, et olukorda analüüsida, kuna esiteks pole me mitte ühegi erakonna portaal ja teiseks ei kuulu Objektiiv ka kasumitaotlusele orienteeritud kommertsajakirjanduse hulka.

"Esimese asjana tuleb mainida, et teatud tõetera on Mart Raudsaare artiklis sees, ent mis artikli puhul silma jäi, on see, et peavoolu või vanameedia esindaja kritiseerib parteimeediat teatud probleemide osas, mis iseloomustavad ka vanameediat ennast," tõdeb Varro Vooglaid.

Markus Järvi hinnangul osutab Raudsaar ka ühele teisele olulisele probleemile, mis on Eestis vägagi tuntav ja tajutav. "Probleemiks ongi ju meedia endi sõnul sõltumatut platvormi pakkuva ja avalikku huvi silmas pidava meedia tõeline iseseisvus ja sõltumatus," tõdeb Järvi.

"Mina pean sellist lähenemist ajakirjandusele, mida Priit Raudsaar kutsub nimega vahemere mudel, kõvasti ausamaks. Selle mudeli järgi deklareerivad väljaanded oma poliitilist ja maailmavaatelist kuuluvust avalikult. Niinimetatud ameerika mudeli juures, kuhu Raudsaar paigutab ka Eesti, leidub aga kuhjaga probleeme, kuna poliitilist meelsust ja maailmavaatelist eelistust kandvad väljaanded oma meelsust ei deklareeri ning lasevad sellel paista ridade vahelt – muuhulgas uudiskajastuse valikutes ja arvamuslugudes," arvab Järvi.

Saates tuleb juttu veel paljudest teistest probleemidest, mis vanameediat kimbutavad, nagu meediakontsernide kasumitaotlus, mis on definitsioonist tulenevalt nende kui äriühingute eesmärgiks, sellest, mida see endaga kaasa toob ning Peeter Rebase ja KPMS-i näitel suhtekorraldusbüroode sekkumisest ajakirjanduse sisusse. Saates lehitsetakse ka parteimeedia portaale ning hinnatakse nende sisu.

Vaadake lisa videost!

Saade "Fookuses" läheb koos ülejäänud Objektiivi TV produktsiooniga juulikuuks puhkusele, et värskete jõududega augustist tagasi olla. Täname kõiki meie jälgijaid vaatamast ja kaasa mõtlemast!