EKRE esimees Martin Helme. Foto: Erik Peinar/riigikogu

Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE) esimees Martin Helme kritiseerib tugevalt valitsuse kavandatavat automaksu, mis hakkaks inimeste taskutest võtma igal aastal umbes 500 kuni üle 1000 euro. Seejuures saavad kõige suurema löögi just maapiirkondades elavad vaesemad inimesed ning suurpered.  Seetõttu leiab Helme, et selline jõhker automaks tuleb igal juhul peatada.

Avaldame Martin Helme sotsiaalmeediapostituse terviklikul kujul:

Mart Võrklaev on lõpuks avalikkusele näidanud oma võigast automaksu plaani. Tegemist on oluliselt jõhkrama asjaga, kui siiani avalikkusele muljet on üritatud jätta. SEDA MAKSU EI LASE ME MINGIL JUHUL KEHTESTADA!

Uue auto hind tõuseb sõltuvalt margist ja võimsusest 5000 eurot kuni 20 000 eurot. See on see summa, mille võrra kõik Eestis arvele võetavad autod kallimaks lähevad.

Lisaks tuleb igal aastal riigile hakata maksma juba välja ostetud auto pealt automaksu, mis jääb keskmise auto puhul 500 euro kanti ja veidigi suurema või võimsama puhul läheb jõudsalt üle 1000 euro.

Maksu sisuline mõju on see, et just maapiirkonnad, kus on vaja suuremat ja võimsamat autot, saavad põhilöögi. Reformarlik regionaalpoliitika. Samuti saavad suurema löögi suured pered, kes väikesesse tikutopsi ära ei mahu. Reformarlik perepoliitika. Lisaks saavad suurema löögi vaesemad inimesed, kes sõidavad praegu juba autoga, mis maksab mõni tuhat eurot – nüüd hakkavad nad igal aastal veerandi või poole jagu oma auto hinnast niisama riigile maksma. Reformarlik sotsiaalpoliitika.

Needsamad vaesemad inimesed ei suuda endale kunagi osta kordades kallimat elektriautot ja tegelikult ei unista kunagi uue auto ostmisest, vaid sõidavad elu aeg kasutatud autoga. Ometi ei pääse nad auto registreerimistasust, sest see kulu kandub ju iga edasimüügiga järgmisele ostjale kaasa.

Automaksu ei tohi Eestis kehtestada. Mitte mingisugust, mitte mingil moel. See maks suunab suure osa Eestist rajale, kus isiklikku omandit ei ole, sest see on käest ära maksustatud. Tegemist on võika plaaniga, mis tuleb igal juhul peatada.

Toimetas Martin Vaher