Kai Rimmel: Eesti ei vaja Rail Balticut
Riigikogu liige Kai Rimmel (EKRE) leiab ERRis avaldatud arvamusloos, et Rail Balticu projekti tasuvust on valesti hinnatud ja sellele on omistatud ebareaalseid võimeid, mis pole määratud täituma.
Riigikogu liige Kai Rimmel (EKRE) leiab ERRis avaldatud arvamusloos, et Rail Balticu projekti tasuvust on valesti hinnatud ja sellele on omistatud ebareaalseid võimeid, mis pole määratud täituma.
Euroopa Kontrollikoja auditi kohaselt näitab Rail Balticu liini reisijateveo hindamine, et see ei ole majanduslikult jätkusuutlik, sest aastaks 2030 kasutaks liini 4,6 miljonit reisijat aastas aga jätkusuutlikkuse tagamiseks peavad sellised liinid teenindama 9 miljonit reisijat aastas.
Vastupidiselt Jüri Ratase väidetele käsitleb Kontrollikoja raport maanteelt raudteele suunduvat kaupa ning rõhutab, et ümbersuunamise toimumiseks on vajalik muuhulgas üle vaadata teemaksude poliitika, osutab kodanikuliikumine Avalikult Rail Balticust (ARB).
Rail Balticu hiigelprojekti viiakse rohkele propagandale tuginedes ellu hoolimata tõsiasjast, et selle aluseks olevad tasuvusanalüüsid lähtuvad faktiliselt vääratest andmetest ning puudub ka selgus nii projekti tegeliku maksumuse, reaalste kaubamahtude kui ka selle kohta, milline osa projekti kogukulust tuleb Eesti maksumaksjatel kinni maksta, selgitab kodanikuliikumise Avalikult Rail Balticust juht Priit Humal Objektiivile antud pikas intervjuus.
Keskerakondlasest peaministri Jüri Ratase sõnul peab kogu valitsus Rail Balticu valmimise nimel ühiselt pingutama, EKREsse kuuluv rahandusminister Martin Helme aga viitab võimalusele projekt järgmisel ELi eelarveperioodil ümber vaadata.
EKRE liidrid Mart ja Martin Helme väitsid oma hiljutises raadiosaates, nagu oleks just tänu erakonna tegevusele suuresti peatatud Rail Balticu raudteeprojekt.
Rail Balticu rajamist uuele trassile valitsuse kavandatud kujul toetab kohaselt vaid 22 protsenti Eesti elanikkonnast, selgub värskest arvamusküsitlusest.
Rail Balticu hiigelprojekti suurim probleem on see, et ei taheta tunnistada tõde olukorra kohta, nagu see tegelikult on, toonitas vestluses Varro Vooglaiuga kodanikuühenduse Avalikult Rail Balticust eestvedaja Priit Humal.
Kuigi avalikkusele on üritatud jätta muljet, et Rail Balticuga läheb kõik hästi, selgub riigikontrolli aruandest, et ajakavast on oluliselt maha jäädud ja peasüüdlane on selles Eesti, osutab kodanikuliikumine Avalikult Rail Balticust.
Rail Balticu ehitamist koordineeriva ettevõtte RB Rail AS töötajad avalikustasid pöördumise, milles hoiatavad, et halva juhtimise ja huvikonfliktide tõttu on projekt kriitilises seisus ja võib katki jääda.