Foto: booksbythefoot.com

Covidiepideemia ajal, kui pea kõik “rääkivad pead” on sunnitud esinema kodudes, on Ameerika Ühendriikides ootamatult populaarseks osutunud teenus “meetrikaupa raamatuid”, mis pakub inimestele videote taustaks raamatutega täidetud raamaturiiuleid.

Temaatiliselt täidetud raamaturiiulite vastu ei tunne huvi mitte ainult telestaarid, vaid ka inimesed, kellel on mingil põhjusel videokõnede ajal jätta endast pisut arukam ja parem mulje, vahendab Politico.

Ameerika Ühendriikides pakuvad raamatuid meetrikaupa mitmed ettevõtted, millest tuntuim on vast Marylandi Books by the Foot (Jalakaupa raamatuid), mis müüvad klientidele kas juhuslikult või temaatiliselt täidetud raamaturiiuleid. Selliste ettevõtete klientideks on suuremas osas sisekujundajad, hotellid, poliitikud, meelelahutustegelased, rääkivad pead, kollektsionäärid ja sarnased huvirühmad.

Kuna näost-näkku suhtlemine on käesoleval aastal valitsuste meetmete tõttu piiratud, on selliste ego-võimendavate raamaturiiulite müük märkimisväärselt suurenenud.

“Kui tavaline raamaturiiul on kuskil 90 sentimeetrit lai ja sul on vaja tausta õlgadest kõrgemale, siis sa võid meie käest tellida kolme meetri jagu ajalugu või sama palju ilukirjandust. Sa võid sellise riiuli kodus paigaldada oma selja taha ja mitte keegi, kes juhtub seda riiulit lähemalt uurima, ei saa öelda “taevas hoidku, mida ta loeb…”. Teate küll, ei saa osutada kummalistele ja häirivatele autoritele. Me ei müü midagi, mis võiks tekitada piinlikkust,” rääkis ajakirjanikule Books by the Foot omanik Chuck Roberts.

Samas on osutatud, et sellised teenused toidavad teatud tüüpi inimeste nartsissismi. Näiteks inimeste, kes arvavad, et nad peavad oma Zoomi kohtumistel jätma endast teatud mulje.

“See on enese tähtsaks pidamine, kuid ka viis, kuidas kodus olema sunnitud inimesed otsivad ilmavõrgus tunnustust,” leiab tuntud ajakirjanik ja meediakriitika väljaande Fourth Watch (Neljas valvur) asutaja Steve Krakauer. “Soovitakse, et kui keegi juhtub Twitteris mõnda klippi nägema, siis hinnatakse ka tausta. See on minu arust puhas edevus.”

Krakauer osutas, et viimasel ajal on populaarsust kogumas Twitteri kontod, millel hinnatakse tele- ja muude esinejate taustal olevaid asju ja nii ka rääkivad pead üritavad endast jätta võimalikult head muljet.

“Selline on meedia kurb seis 2020. aastal. Kõik, mida taga aetakse, on Twitteri jagamised ja esinejad soovivad, et nende tausta kohta öeldakse samuti mõned kiitvad sõnad,” jätkas Krakauer.

Covid-19 epideemia ajal on märkimisväärselt suurenenud ka tavaraamatute müük.

Toimetas Karol Kallas