Foto: Bigstockphoto

Ameerika Ühendriikide elektriautode omanikud on kogenud oma autodega arvestatavalt rohkem probleeme kui traditsioonilise sisepõlemismootoriga sõidukite omanikud, teatas USA tarbijakaitseagentuur Consumer Reports oma iga-aastases kaubamärkide töökindluse pingereas.  

2023. aastal USA turul müüdud autode usaldusväärsuse edetabeli esikolmikus troonivateks markideks on Lexus, Toyota ning Mini. 

Consumer Reports võttis möödunud aastal luubi alla ka autotootjate kiiresti kasvava elektrifitseeritud sõiduvahendite pakkumise, mis hõlmas endas nii hübriide, pistikhübriide (PHEV) kui ka täiselektrisõidukeid (EV). Uuringu tulemusena tuvastas CR kolm probleemset valdkonda: elektrimootorid, EV/hübriidakud ja elektriautode laadimissüsteemid. 

Võrreldes elektrifitseeritud jõuallikate keskmisi näitajaid bensiinimootoriga sõidukitega, leidis CR, et hübriididel esineb 20-st probleemsest valdkonnast keskmiselt 26% vähem probleeme kui bensiinimootoriga sõidukitel.

Elektriautodel esineb seevastu 79% rohkem probleeme kui bensiinimootoriga sõidukitel ning pistikhübriidid on oma näitajate poolest veelgi halvemad, tekitades 146% rohkem probleeme kui vastavad bensiinimootoriga masinad.

"Kuna turule jõuab üha enam elektriautosid ja autotootjad toodavad iga elektrifitseeritud mudelit üha suuremas koguses, näeme, et paljudel neist esineb probleeme ajamimootorite, laadimissüsteemide ja akudega," nentis Consumer Reports oma raportis.

USA automüüjate assotsiatsioon hoiatas hiljuti Bideni administratsiooni, väites, et enamik USA autoostjaid ei ole huvitatud elektriautode ostmisest ning seda sõltumata sellest, milliseid stiimuleid valitsus inimeste elektriautodesse meelitamiseks ka välja ei mõtle. 

President Bidenile adresseeritud kirjas paluvad USA autodiilerid piirata föderaalseid määrusi, mis nõuavad, et kaks kolmandikku kõigist Ameerika Ühendriikides 2032. aastal müüdavatest sõidukitest oleksid elektriautod. 

"Tegelikkus on see, et nõudlus elektrisõidukite järele ei ole praegu vastavuses praeguste määruste tõttu meie edasimüüjatele saabuvate elektriautode massiivse sissevooluga. Need lihtsalt kuhjuvad meie müügiplatsidel ja me ei suuda neile leida ostjaid," muretseb Ühendriikide automüüjate assotsiatsioon avalikus kirjas.  

Toimetas Adrian Bachmann