Volksvagen e-Golf 2015 Pilt: WV

Elektriautode õigustuseks tuuakse, et tootmise käigus tekkinud keskkonnakoorem sõidetakse pigem varem kui hiljem maha ja nii on need loodusele kasulikumad. Paraku näitavad uuringud, et elektriautodega ei sõideta pea mitte kunagi tasakaaluks vajalikke kilomeetreid täis.

Elektriauto tootmisega kaasnev keskkonnakoorem võib-olla kordades suurem kui normaalse auto puhul. Akude ja elektrimootorite tarbeks vajalike materjalide kaevandamisega ning töötlemisega kaasnevate keskkonnakahjude õigustamiseks väidetakse, et kuna elektriauto sõites enam keskkonda ei reosta, siis on need teatud kilomeetrite läbimise järel loodusele kasulikumad. 

Paraku ei sõida keskmine elektriauto pea mitte kunagi oma keskkonnakoormat tasa.

Ühendkuningriigi päevaleht The Times kirjutab elektriautode pettust kirjeldavas ülevaates, mille juures on abiks Rowan Atkinson, järgmist:

"Volkswageni sõnul peab nende 2015 elektriline Golf enne sõitma maha 124 000 kilomeetrit, kui saab väita, et selle keskkonnataak on väiksem kui diiselmootoriga Golfil. Paraku probleem on selles, et paljud uued e-Golfid ei sõida mitte kunagi 124 000 kilomeetrit ära. Enamasti vahetatakse need palju varem parema/uuema mudeli vastu. Miks peab pidama e-Golfi, kui uuemad elektriautod sõidavad ühe laadimisega maha kolm korda pikema maa? Samal põhjusel puudub elektriautodel sisuliselt ka järelturg ja olukorra muudavad keerulisemaks ka kõrged elektrihinnad.

2021. aastal Ameerika Ühendriikide California osariigis läbi viidud uuring näitab, et elektriauto sõidab aastas maha keskmisel 8530 kilomeetrit. 

Seega elektriautodega sõidetakse oluliselt vähem ringi, kui sisepõlemis- ja hübriidmootoritega autodega, mis näitab muuhulgas, et fossiilkütustel töötavaid autosid pole veel nii hõlbus elektriautodega asendada. Hinnanguliselt sõidetakse elektriautodega läbi kolm korda väiksem maa kui tavaliste, ja poole võrra vähem kui hübriidmootoritega autodega. 

California uuringus osutatakse samuti, et ametlikud elektriautode läbisõidu, pidamise kulu jne numbrid kipuvad näitama kordades "paremat pilti" kui reaalselt on võimalik. 

Toimetas Karol Kallas