Saates "Fookuses" tuleb juttu eelmisel pühapäeval Objektiivi Facebooki lehe administraatoriteni jõudnud teade, et "vihakõnereegleid" rikkuva materjali postitamise jätkamise korral ähvardab Objektiivi Facebooki lehte sulgemine. Sotsiaalmeedia tsensuuri teemal arutlevad Varro Vooglaid ja Markus Järvi. 

Eelmise nädala pühapäeva pärastlõunal said Objektiivi Facebooki lehe administraatorid teate, et üleilmse sotsiaalmeedia platvormi reegleid rikkuvate artiklite ja sõnumite postitamise jätkamise korral võib Objektiivi Facebooki lehte ees oodata sulgemine. Sama saatus on tabanud juba mitmeid teisi konservatiivseid väljaandeid.

Saates "Fookuses" räägivad Varro Vooglaid ja Markus Järvi teema veelkord lahti. Facebooki ähvarduse aluseks sai Objektiivi lehele 16. märtsil tehtud postitus, mis tõi esile Objektiivis avaldatud Varro Vooglaiu artikli pealkirjaga "Seksuaalhälvikud ründasid Hollandis sodomiitliku reklaamikampaania vastu meelt avaldanud katoliiklasi".

See artikkel pani Facebooki ähvardama Objektiivi lehete permanentse sulgemisega, millest andis tunnistust ka allolev teade:

Samal ajal määrati Varro Vooglaidile ka 30-päevane blokeering ning päev hiljem sai 24-tunnise blokeeringu ka Objektiivi Facebooki lehe moderaator Markus Järvi.

Saate autorite hinnangul pole antud situatsioonis midagi üllatavat, sest kuigi keegi ei oska Facebookis selgelt määratleda, mis on vihakõne, on sotsiaalmeediakanal omandanud selge ideoloogilise palge ning paljude märkide järgi takistab konservatiivsete portaalide ja meediakanalite lugude levikut variblokeerimisega.

Markus Järvi tuletab saates meelde, et konservatiivse uudisteportaali The Western Journal ulatuslik uuring Facebooki andmeliiklusest tõestab veenvalt, et kui liberaalsete meediaväljaannete sotsiaalmeedia liiklus püsib samana või pigem kasvab, siis konservatiividele on Facebook peale pannud filtrid, mis nende andmeliiklust pärsivad.

Uuringust selgus, et 12 kõige konservatiivsemat lehte kaotasid keskmiselt 27,06 protsenti oma veebiliiklusest Facebooki keskkonnas ja kui valimist välja jätta Fox News, mis konservatiividest ainsana kasvatas oma veebiliiklust, siis langes 11 konservatiivse lehe keskmine veebiliiklus koguni 32,4 protsenti ehk kolmandiku võrra. Samal ajal nautisid "vasaktsentristlikud" ja "kõige vähem kallutatud" väljaanded Facebookis märkimisväärset 12,81 protsendi suurust veebiliikluse kasvu.

Olukorras, kuhu oleme jõudnud, peame end valmistama ette sotsiaalmeedia järgseks ajaks, sest suur sotsiaalmeedia on ilmselgelt võtnud nõuks muutuda ideologiseeritud platformiks, kus teretulnud on vaid liberaalsed ideed ja arvamused. Konservatiivsed portaalid ja meediaväljaanded peavad õppima hakkama saama teiste vahenditega, tunnistavad Järvi ja Vooglaid.

Vaadake lisa videost!